štvrtok 1. januára 2009

DESATORO




1.

Ja som Pán. Boh tvoj! Nebudeš mať iných bohov okrem mňa, aby si sa im klaňal.
---------------------

Nemám okovy
ani pána,

skloní ma len úcta
umom požehnaná...


2.

Nevezmeš mena Božieho nadarmo
---------------------

Povaha
vulgarizmu ?

tak nepočúvajte
závan môjho ideizmu

milujem slobodu !!!

3.

Spomni, aby si deň sviatočný svätil.
---------------------

Čas svoj
milovanému venujem,

nie predriekačovi
na ľuďoch čo spamuje...


4.

Cti otca svojho i matku svoju!
----------------------

Ctiť si budem toho,
kto ma miloval

nie... toho
čo moje šťastie negoval...







5.

Nezabiješ!
------------------------

hmmm...
a predsa sa točí,

za voľnomyšlienkárstvo
inakosť dvoch očí...


6.

Nezosmilníš
------------------------

sex, puto, oplodnenie?

Ticho je, než povieš švec...

Vo vzťahu
sú minimálne dvaja,

nech rozhodnú
čia to bude vec...


7.

Nepokradneš!
------------------------

Vodu káže
víno pije

v chrámoch skromných
z amnestie...


8. Nepreriekneš krivého svedectva proti blížnemu svojmu!
9. Nepožiadaš manželku blížneho svojho!
10. Ani nepožiadaš majetku blížneho svojho, ani ničoho, čo jeho je!


Etika, morálka
nie náboženské učenie

viera lásky
a triezvej mysli
vytvor si to zlúčenie...
--------------------------
Hlavné prikázanie:

Milovať budeš Pána, svojho Boha, celým svojím srdcom, celou svojou dušou, celou svojou silou a celou svojou mysľou a svojho blížneho ako seba samého!

Nemilujem na rozkaz … sudca!!!
Ty, ktorý dobrých odmeňuje a zlých tresceš – nevšimol som si...
Prikázania aj celý cirkus BOH - klasifikujem ako zastrašovanie, pre manipuláciu s ľudmi a udržiavanie všeobecného strachu... z nepoznaného - lebo sa to hodí ( kadekomu )

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára